نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5297
-
الف
+

آیا صنعت فلم سازی هند در مرگ «سوشانت سینگ راجپوت» مقصر است؟

مرگ «سوشانت سینگ راجپوت» باعث شد موج انتقادها، فشار برصنعت فلم‌سازی هند را تشدید کند.

به گزارش آی فیلم2، مرگ «سوشانت سینگ راجپوت» بازیگر جوان و مشهور سینمای بالیوود باعث شد موج انتقادها، فشار برصنعت فلم‌سازی هند را تشدید کند.

این حادثه توجه افراد مشهور و عوامل حرفوی در هند را یک بار دیگر به شکنندگی این صنعت که در زیر روکش پرزرق و برق آن پنهان شده، جلب کند؛ مرگ این بازیگر به ‌خصوص موضوعِ سلامت روان را بار دیگر به مرکز توجهات آورد، موضوعی که اغلب در هند فهم درستی از آن وجود ندارد و یا موردی است که با برچسب‌گذاری‌های اجتماعی همراه می‌شود.

به گفته مدیر یک سازمانِ رسانه‌ای جوانان، در هند هیچ واژه معادلی برای افسردگی و اضطراب وجود ندارد و این دو مقوله به عنوان مفاهیم خارجی نگریسته می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از والدین افسردگی و اضطراب را نوعی بهانه‌تراشی از سوی فرزندان تلقی می‌کنند که به برچسب‌زنی و فقدان حمایت خانواده از جوانانی منجر می‌شود.

در صنعت فلم‌سازی هند، بازیگران و کارگردان‌های معروف فشار‌های زیادی از جمله حفظ ظاهر و ناامنی شغلی را تحمل می کنند.

کوتاه بودن زمان دستیابی به موفقیت برای بازیگرانِ بالیوود و همه‌جا‌ حاضر‌ بودن رسانه‌های اجتماعی نیز به این فشارها افزوده است.

از ۲۵ ماه مارچ سال روان میلادی که دولت هند تصمیم گرفت به‌منظور جلوگیری از شیوع کرونا، محدودیت‌هایی را اعمال کند، فلم برداری‌ها نیز یا متوقف شد یا به تأخیر افتاد که این امر منجر به افزایش احساس «اضطرابِ جمعی» شد. 

از طرف دیگر مرگ مشکوک این بازیگر ۳۴‌ساله پوشش خبری گسترده‌ای در رسانه‌های هند ایجاد کرد و برخی گمانه‌زنی می‌کنند که فساد اداری دیرینه در صنعتِ فلم‌سازی هند یکی از دلایل آن است.

بخش عظیمی از صنعت فلم سازی هند توسط تعداد انگشت‌شماری طایفه اداره می‌شود که با دور نگه داشتن استعداد‌های بیگانه از این صنعت، هم مخاطبان را از محتوا‌های باکیفیت محروم می‌کنند و هم این استعداد‌ها را از فرصت‌هایشان محروم می‌کنند. تمامِ این کار‌ها برای پیشرفت اهداف خانوادگی صورت می‌گیرد.

مرگ «سوشانت سینگ راجپوت» افراد را در شبکه‌های اجتماعی به دو دسته تقسیم کرد، عده‌ای که علت اصلی مرگ او را به مشکلات مربوط به سلامت روان نسبت می‌دادند که در جامعه هند روبه ‌افزایش است و افرادی که علت مرگ او را در صنعت فلم‌سازی هند جستجو می کنند.

سایت فرادید به نقل از ایندین اکسپرش نوشت: در میان گروه دوم نیز برخی شروع کردند به تهدید «آقازاده‌های صنعت فلم‌سازی» و برخی از همکاران وی را مقصر مرگ او دانستند.

همچنین بازیگران و کارگردان های مشهوری به اتهام قتل سوشانت سینگ راجپوت محکوم شدند و بار دیگر فرضیه وجود ارتباط های قوی و انحصاری در بالیوود قوت گرفت.

گفتنی است «سوشانت سینگ راجپوت» در تاریخ 25 جوزا(خرداد) خود را در خانه اش در بمبئی به دار آویخته و خودکشی کرده بود.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر